Som ny invald i styrelsen är det en hel del att sätta sig in i och eftersom saker och ting just börjat snurra har det kommit en hel del nytt som man behöver ta ställning till. En av alla dessa är inköp. När man har en mindre verksamhet eller förening kan man lätt klara sig med att gå till en affär i stan och handla över disk det man behöver när det kommer till kontorsmaterial och annat, men när det blir lite omfattning på saker och ting kan man vinna en hel del på att hitta en billig leverantör och beställa lite större kvantiteter. Jag satte mig på nätet för att se vad det finns för utbud och även om jag förväntade mig en hel del träffar på kontorsmaterial, var detta betydligt mer än jag hade föreställt mig att det skulle vara. Det är i och för sig bra när det finns många i branschen i och med att priserna ofta blir lägre, men det tar en stund att gå igenom alla dessa alternativ i jakten på de man vill handla av. Jag hittade ett par olika alternativ som verkade intressanta och oavsett vilken vi kommer att välja kan vi handla samma kontorsmaterial som vi hittills gjort men till lägre än halva priset!

Det är inte konstigt att så många köper sina varor på internet och jag kan rekommendera en sökning eller ett besök på sidorna jag fått tag i för den som är intresserad av att handla kontorsmaterial till låga priser. Det blir i och för sig leveranstid och sådant vilket ju inte finns när man går till en butik, men samtidigt kan det kännas värt en hel del att man kan fokusera på vad man behöver istället för att springa i affärer om dagarna. I vilket fall är det så för min del. Vi har hittills gjort en mindre beställning kontorsmaterial från vart och ett av de två som jag tyckte verkade bäst, så får vi se hur det faller ut i slutändan. Det ena stället hade gott rykte när man googlade lite och det talar ju för att de är stabila och bra även framöver.

Kategorier: Kontor

0 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *